Výhody terapie
Metodika je určená na zachytenie a nápravu čiastkových vývinových deficitov v spracovávaní informácií. Podľa Brigitte Sindelar je komplexný výkon v písaní a čítaní výsledkom prepojenia čiastkových procesov spracovávania informácií. U detí od 3. – 6. roku sa používa Metodika Mačka Mňau a od 1. ročníka ZŠ Školská metodika, pričom horná veková hranica použitia tejto metodiky nie je ohraničená.
Pomocou metódy Deficity čiastkových funkcií je možné problémy dieťaťa eliminovať na minimálnu mieru a odhaliť príčiny jeho zlyhávania v škole, ktoré môžu byť nesprávne posudzované ako prejav nedostatočnej inteligencie, rozmaznávania, zlej výchovy, vyrušovania, atď.
Postupy terapie
Metodika sa zameriava na viaceré oblasti: – schopnosti zamerať sa
na dôležité informácie (schopnosť diferenciácie figúry a pozadia,
zameranie pozornosti)
- schopnosť rozlišovať veci podobné od totožných, analyzovať celok na časti,(schopnosti vizuálnej a auditívnej diferenciácie a členenia ako funkcie vnímania),
- schopnosť spojiť videný obraz s počutým slovom (potrebné k naučeniu sa písmen), (funkcia intermodálneho kódovania)
- schopnosť uchovať si videnú a počutú informáciu v krátkodobej i dlhodobej pamäti
- schopnosť správne vnímať a pochopiť javy a skutočnosti tak, ako nasledujú po sebe a tak plánovať a koordinovať svoje správanie,
- schopnosť orientovať sa na vlastnom tele a v priestore, vnímať priestorové vzťahy medzi predmetmi a javmi;
Dieťa pracuje s našim odborníkom v dohodnutých termínoch (raz za týždeň) 30 – 45 min. Následne po konzultácii je rodič oboznámený s „domácimi úlohami“ pre dieťa, ktoré cvičia v domácom prostredí max. 10 min. denne.
Objednajte vaše dieťa na vyšetrenie
V prípade záujmu o vyšetrenie alebo konzultáciu prosím vyplňte online formulár.